Unikátní soutěž pro auta s pohonem budoucnosti v cíli
30.5.2015Čtvrtý ročník New Energies Rallye Český Krumlov zná vítěze. Dvoudenní soutěž, uspořádaná ČK motorsportem za vydatné spolupráce SPŠ Tábor, se letos – stejně jako v předchozích sezonách – stala nedílnou součástí Rallye Český Krumlov. Jedenatřicet startujících posádek tak mělo možnost zažít úžasnou atmosféru vrcholného podniku českého šampionátu a aktivně přispět k jeho vydařenému průběhu.
Absolutními vítězi New Energies Rallye Český Krumlov 2015 se stala dvojice Jan Sedlák – Jiří Máca s automobilem SEAT Leon ST TGI, reprezentující společnost SEAT Česká republika. Současně si tato posádka, která obhajovala loňský triumf, odnesla vítězný pohár za prvenství v kategorii VIII, určené vozidlům spalujícím CNG, LPG nebo etanol.
Příjemným překvapením bylo druhé místo posádky Libor Horák – Vlastimil Kvis z Volkswagen Teamu, kteří takticky vyrovnanou jízdou dovedli svůj čistě elektrický automobil VW e-Up! do cíle v Českém Krumlově s minimální ztrátou na vítěze a k jednoznačnému ovládnutí kategorie IIIa pro elektricky poháněná vozidla. V náročném testu na Lipně zajeli třetí nejlepší čas, a když pak v závěrečné, desáté rychlostní zkoušce vyhráli, z tváře průběžně vedoucího Jana Sedláka byly patrné obavy o celkové vítězství.
Početní převahu ve startovním poli zúročil SEAT konečným třetím místem posádky Jan Šmucler – Martina Šmuclerová, startující s automobilem SEAT Leon TGI. V poslední vypsané kategorii VII pro hybridní vozidla si nejlépe vedla dvojice Jakub Špaček – Jakub Janda na Audi A3 g-tron, kteří v absolutním pořadí obsadili sedmé místo.
Ke startu ve čtvrtém ročníku New Energies Rallye se přihlásilo 32 posádek. Přes cílovou rampu v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem jich v sobotu 23. května po dvoudenním soutěžení a 230 kilometrech přejelo třicet.
Páteční zahajovací část soutěže byla realizována jako hvězdicová jízda se startem v jihočeských městech Tábor a Třeboň. Třetí skupina účastníků odstartovala z rakouského Freistadtu. Všech deset testů přesnosti včetně dvou super ertet na výstavišti v Českých Budějovicích a také tři tajné testy se měřily s přesností na setinu sekundy. O pořadí v nich rozhodovalo dosažení tzv. pravidelnosti (regularity), tedy předepsané průměrné rychlosti.
Čtyřleté snažení organizátorů z ČK motorsportu a SPŠ Tábor přináší ovoce, a tak není divu, že rostou jejich ambice. Stoupající počet posádek, zájem sponzorů i velkých společností spojených s automobilovou výrobou vede pořadatele New Energies Rallye Český Krumlov k těsnější spolupráci s mezinárodní automobilovou federací FIA a ke snaze zajistit lepší dostupnost této svého druhu jediné soutěže na českém území pro větší počet zahraničních posádek.
Napsal a foto Marcel Gause, SPŠ Tábor